L’Acadèmia Mariana de Lleida va acollir el concert “Entre el cel i la terra”, una proposta artística organitzada en el marc dels actes commemoratius del 80è aniversari de la proclamació de la Verge Blanca de l’Acadèmia com a patrona de Lleida. La soprano Iolanda Dolcet Ibars i el Quartet Prysma —format per Xesco Grau (flauta), Joan Sancho (violí), Eduard Boleda (viola) i Marta Llona (violoncel)— van oferir una vetllada de gran qualitat musical que va captivar el nombrós públic assistent.
El concert va estar concebut com un recorregut entre la dimensió espiritual i la terrenal de l’experiència humana. La primera part, de caràcter més contemplatiu i celestial, va reunir obres de Bach, Vivaldi, Mozart, Schubert i Fauré, evocant sentiments de pau, pregària i transcendència. La segona part es va endinsar en l’univers de les grans passions humanes a través de conegudes pàgines operístiques de Bellini, Verdi, Puccini i Mascagni, interpretades amb sensibilitat i expressivitat.
El programa va reflectir amb encert l’esperit del seu títol, establint un diàleg entre el cel i la terra, entre la fe i l’emoció, entre la contemplació i els sentiments més profunds. El públic va respondre amb una càlida ovació a una proposta que va unir música, cultura i patrimoni en una commemoració especialment significativa per a la ciutat de Lleida i per a l’Acadèmia Mariana.











